Arduino(5-0) ile Programlamada Temel Kavramlar

Arduino robotik çalışmalar yapabileceğimiz içerisinde birden çok yapıyı barındıran bir bilgisayardır. 

Bu kartla bir çok projeyi kolaylıkla yapabiliriz.

Kendi internet sitesinden online olarak blog tabanlı kodlama yapabileceğimiz bir ortam sunmaktadır. 

Kullanabileceğimiz mblock ve tinkercad web uygulamaları vardır.

Bilmemiz Gereken Temel Bilgiler:

  • Yerleşik Led: 13 numaralı pine bağlı fabrika çıkışlı bir led.
  • toprak=--katot=GND=saşe hepsi - kutubu ifade eder.
  • true=yüksek=hight=5V=1
  • false=düşük=low=0v=0

Led Bağlama:







Buton Bağlama:


Buton Yapısı:


Buton giriş ve çıkışı çapraz olan kutupsuz bir malzemedir.

Direnç Yapısı: 

Direncin kutbu yoktur.

Programlama Dilinde Kullanılan Yapılar:

Kodlama yapılırken  kullanılan yapılar  şunlardır;

1- Giriş İfadeleri

2- Değişkenler

3- Karar Bloğu(EĞER==if)

4-Tekrar Bloğu(döngüler)

Karar Bloğu(EĞER==if): 

Bir olayın gerçekleşmesine bağlı olarak çalışıp çalışmayacağını belirten blog yapısıdır..

Aşağıda A karar ve D devamlı çalışacak fakat B-C A butonuna basınca çalışacaktır...

Aşağıda ise A butonuna basınca ismimizin baş harfi ve B butonuna basınca soyadımızın baş harfini ekrana  yazan kod bulunmaktadır.


Değişken: 

içerisinde bilgi saklayan hafıza birimleridir. Kodumuz çalıştığı sürece hafızada saklanır. Değişken oluşturmak için değişkenler bölümü kullanılabilir. Aşağıda sayi adındaki değişkenimizi A butonuyla artırma ve B butonuyla eksiltmek için kullanılan kod yapısı gösterilmiştir.


Yorumlar