5-2-4- Ver Elini Veri

 

  • BT.5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.
Bu Problemde sabit olan ve değişen nesneleri tespit edelim.

Kurt kuzu ot probleminde ;
Bellek: Sandal
Sabit : Adam
değişken: kurt,kuzu, ot

Evimizde yaşayan insanlar açısında  bellek, sabit , değişkenler;
Bellek: Ev:
Sabit : evde yaşayanlar
değişken: misafir

Kendine ait kupadan farklı içeceklerin içilmesi durumunda bellek, sabit , değişkenler;
Bellek: kupa
Sabit : adam
değişken: su, çay, kola vb.


Hanoi Kule Problemi:
Bu Problemde sabit olan ve değişen nesneleri tespit edelim.

Sabit & Değişken Kavramı:

Kodlamada bilgiler küçük hafıza birilerinde saklanırlar. Kodlanılan uygulama çalıştığı sürece bu bilgiler hafızada(bellekte) tutulur. Uygulama sonlandırıldığında ise bilgiler kaybolur.
Değişken: Bellek içindeki bilgi değişiyorsa değişken denilir. örn: ad ,soyad, yaş vb.
Sabit: Bellek  içindeki bilgi değişmiyorsa sabit denilir. örn: pi sayısı=3.14, altın oran sayısı,=1.618 e sayısı=2.71

Bu hafızalar eğer içeriği değişiyorsa "DEĞİŞKEN", değişmiyor ise "SABİT" denilmektedir.






 Değişken ve Sabit Yazma Kuralları:

Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde, değişken ve sabit yazma kurallarını öğrenmeye çalışalım.

Değişken ve sabitler oluşturulurken bilgi türlerine göre oluşturulur ve aynı tür bilgiler birbiriyle işleme tabi tutulurlar.
Değişken ve sabit oluştururken şunlara dikkat etmeliyiz;
1- verilen isim sayıyla başlayamaz.
2- isimler ingiliz alfabesine uygun verilmelidir.(ç,ğ,ı,ş,ö,ü) olamaz.
3- birden fazla kelimeden oluşuyorsa kelimeler arası boşluk ve özel karakterler olamaz, sadece "_" olabilir.
4- ilk harf dışındaki karakter sayı olabilir.
  

Yorumlar